DR. TOBIAS WOLF
Kurzlebenslauf
Seit 2023
Entrepreneur, Wegweiser für finanzielle Unabhängigkeit
2020 - 2023
Postdoctoral Researcher, Professur für Interorganisationale Informationssysteme, Georg-August-Universität Göttingen
2020
Promotion zum Doktor der Wirtschaftswissenschaften (Dr. rer. pol.), Georg-August-Universität Göttingen
2016 - 2021
Wissenschaftlicher Mitarbeiter, Professur für Marketing und Innovationsmanagement, Georg-August-Universität Göttingen
2014 - 2016
M.Sc. in Marketing und Distributionsmanagement, Georg-August-Universität Göttingen
2010 - 2014
B.Sc. in Wirtschaftspsychologie, Hochschule Harz, Wernigerode
2012
Auslandssemester, Mahidol University International College, Salaya, Thailand
PRAKTISCHE ERFAHRUNG
- Praktikant im Neuromarketing und in der Marktforschung (Facit Media Efficiency GmbH & Co. KG / Serviceplan Gruppe, München)
- Studentische Hilfskraft (Lehrstuhl für Marketing und Innovationsmanagement, Prof. Dr. Maik Hammerschmidt, Georg-August-Universität Göttingen)
- Forschungspraktikant (Lehrstuhl für Mikrosoziologie und Sozialpsychologie, Prof. Dr. Herbert Bless, Universität Mannheim)
- Wissenschaftliche Hilfskraft und Tutor in den Bereichen Methodenlehre und Statistik (Hochschule Harz, Fachbereich Wirtschaftswissenschaften, Wernigerode)
- Netzwerk- und Systemadministrator (print supplies, Inh. Sven Väth, Aschaffenburg)
- Auszubildender zum IT-Systemkaufmann (print supplies, Inh. Sven Väth, Aschaffenburg)
FACHARTIKEL
- The Technology-Behavioral Compensation Effect: Unintended Consequences of Health Technology Adoption, in: Journal of Information Technology, Vol. 39, No. 3, p. 521-546, 2024 (zusammen mit W. Weiger, S. Trang, M. Trenz)
- Competition versus Cooperation: How Technology-Facilitated Social Interdependence Initiates the Self-Improvement Chain, in: International Journal of Research in Marketing, Vol. 38, No. 2, p. 472-491, 2021 (zusammen mit M. Hammerschmidt, S. Jahn, W. Weiger)
- Experiences that Matter? The Motivational Experiences and Business Outcomes of Gamified Services, in: Journal of Business Research, Vol. 106, No. 1, p. 353-364, 2020 (zusammen mit M. Hammerschmidt, W. Weiger)
KONFERENZBEITRÄGE
- Green Gamification: How Gamified Information Presentation Affects Pro-Environmental Behavior, in: GamiFIN 2020 Conference Proceedings, Online Conference, p. 82-91, 2020
- Intensifying User Loyalty Through Service Gamification: Motivational Experiences and Their Impact on Hedonic and Utilitarian Value, in: Proceedings of the International Conference on Information Systems (ICIS), Vol. 40, 2019
- Gamified Services: How Gameful Experiences Drive Customer Commitment, in: GamiFIN 2018 Conference Proceedings, Pori, Finland, p. 75-82, 2018 (zusammen mit M. Hammerschmidt, W. Weiger)
- Gamified digital services: How gameful experiences drive continued service usage, in: Proceedings of the Hawaii International Conference on System Sciences, Vol. 51, p. 1187-1196, 2018 (zusammen mit M. Hammerschmidt, W. Weiger)
VORTRÄGE
- Green Gamification: How Gamified Information Presentation Affects Pro-Environmental Behavior, 4th International GamiFIN Conference, Online Conference, 02.04.2020
- Intensifying User Loyalty Through Service Gamification: Motivational Experiences and Their Impact on Hedonic and Utilitarian Value, 40th International Conference on Information Systems (ICIS), Munich, Germany, 17.12.2019
- Gamified Services: How Gameful Experiences Drive Customer Commitment, 2nd International GamiFIN Conference, Pori, Finland, 22.05.2018
- Gamified Digital Products: How Gameful Experiences Drive Continued Service Usage, 3. Digital-Marketing-Konferenz, Passau, Germany, 16.03.2018
- Game on! How Gamification Fosters Personal Goal Achievement, 22. Fachtagung der Gesellschaft für angewandte Wirtschaftspsychologie, Wernigerode, Germany, 09.03.2018
- Gamified Digital Services: How Gameful Experiences Drive Continued Service Usage, 51st Hawaii International Conference on System Sciences, Waikoloa, HI, USA, 06.01.2018